آموزش بورس و تحلیل های تکنیکال بورس

مرجع فیلم اموزش بورس و آموزش های کامل و رایگان تحلیل بورس تحلیل تکنیکال بنیادی

آموزش بورس و تحلیل های تکنیکال بورس

مرجع فیلم اموزش بورس و آموزش های کامل و رایگان تحلیل بورس تحلیل تکنیکال بنیادی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

فیلم آموزش اندیکاتورهای مکدی MACD و آر اس آی RSI

فیلم های آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی تا پیشرفته بورس صفر تا صد گام به گام

آموزش اندیکاتورها: اندیکاتورهای مکدی و آر اس آی

اندیکاتورهای مکدی (MACD) و آر اس آی (RSI) ، دو اندیکاتور کاربردی برای کارهای تحلیلی بخصوص تحلیل تکنیکال هستند. در این مقاله، قصد داریم به بطور مختصر به آموزش اندیکاتورها در دو نوع مکدی و آر اس آی بپردازیم.

آموزش اندیکاتورها: اندیکاتور مکدی

MACD برگرفته از عبارت Moving Average Convergence Divergence است. به عبارتی، اندیکاتور مکدی به معنای همگرایی میانگین متحرک یا واگرایی میانگین متحرک است.

همانگونه که در آموزش اندیکاتورهای مکدی مطرح شده، از این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال استفاده می شود. در تحلیل تکنیکال ، به منظور بدست آوردن جهت، شتاب و قدرت در یک روند از اندیکاتور MACD استفاده می شود. اندیکاتور مکدی دارای فرمول های محاسباتی راحت و بدون پیچیدگی است.

روش محاسبه مکدی

از حاصل تفریق میانگین متحرک نمایی 26 دوره ای از میانگین متحرک نمایی 12 دوره ای، اندیکاتور و خط مکدی بدست می آید. به عبارتی فرمول مکدی بدین شکل است:

MACD= میانگین متحرک نمایی 26 دوره ای- میانگین متحرک نمایی 12 دوره ای

منظور از دوره می تواند روز یا هفته یا ساعت باشد. مثلا 12 یا 26 ساعت، 12 یا 26 روز و غیره.

سپس یک خط سیگنال یا همان میانگین متحرک نمایی 9 روزه روی خط MACD ترسیم می شود. این خط می تواند سیگنال های خرید و فروش را نشان دهد.

کاربرد اندیکاتورهای مکدی

باتوجه به مباحث آموزش اندیکاتورها که به این موضوع پرداخته، سیگنال های تکنیکال زمانی تولید می شوند که MACD از خط سیگنال خود عبور کرده و بالاتر یا پایین تر برود. مکدی به معامله گران کمک می کند تشخیص دهند آیا حرکات صعودی یا حرکات نزولی در بازار درحال رخ دادن هستند.

یکی از کاربردهای اندیکاتورهای مکدی، محاسبه واگرایی آن است. هنگامیکه در اندیکاتور مکدی و خط روند، واگرایی رخ دهد، بعد از آن ریزش سهم اتفاق می افتد و عکس این مطلب نیز صحیح است. مثلا شکل زیر، ریزش سهم ایران خودرو را نشان می دهد.

فیلم آموزش اندیکاتورهای مکدی MACD و آر اس آی RSI
فیلم آموزش اندیکاتورهای مکدی MACD و آر اس آی RSI

در این شکل، هیستوگرام بالایی که شامل خطوط عمودی مشکی، اندیکاتور مکدی است. خط قرمز همان خط سیگنال و خط آبی همان خط مکدی است. همچنین تقاطع دو خط سیگنال و مکدی، نوعی سیگنال خرید و فروش محسوب می شود (مانند شکل زیر) که به تنهایی قابل استفاده نبوده و بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده شوند.

فیلم آموزش اندیکاتورهای مکدی MACD و آر اس آی RSI
فیلم آموزش اندیکاتورهای مکدی MACD و آر اس آی RSI

آموزش اندیکاتورها: اندیکاتور آر اس آی

یکی از اندیکاتورهای مطرح در آموزش اندیکاتورها، اندیکاتور آر اس آی RSI ، مخفف Relative Strength Index است. این اندیکاتور دارای روابط پیچیده ریاضی است. این اندیکاتور نیز مانند اندیکاتور مکدی، بین دو سطح صفر و صد درحال نوسان است.

در این اندیکاتور، سطح کلیدی 30 بعنوان سطح اشباع فروش و سطح کلیدی 70 بعنوان سطح اشباع خرید نامیده می شود. کاربرد این دو سطح به این صورت است که هرگاه مقدار RSI کمتر از 30 باشد، فروش های افراطی در بازار رخ می دهد. در این صورت احتمال کاهش فشار فروش و افزایش قیمتها وجود خواهد داشت. بالعکس، عبور RSI به سمت بالاتر از سطح 70 بدین معنا است که خریدهای افراطی در بازار رخ می دهد. این خریدها درنهایتا ممکن است به پایان برسد و کاهش قیمت در بازار رخ دهد.

فیلم های آموزشی پایین به دلیل علت آنکه از حجم کمتری برای دانلود برخوردار شوند، بصورت فرمت FLV تبدیل شده اند، لذا پیشنهاد می کنیم از پخش کننده ( PotPlayer ) برای دیدن این مجموعه استفاده کنید تا صدا از تصویر عقب نیوفتد.

 

شماره عنوان لینک دانلود حجم
1 MACD قسمت اول لینک 50MB
2 MACD قسمت دوم لینک 45MB
3 RSI لینک 16MB

 

 

    

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی